Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Exploring the Relationshi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Exploring the Relationship between Sanctioned and Unsanctioned Laptop use in a 1:1 Classroom.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Martin Tallvid
Johan Lundin
Lars Svensson
Berner Lindström
Publicerad i Journal of Educational Technology & Society
Volym 18
Nummer/häfte 1
Sidor 237–249
ISSN 1436-4522
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 237–249
Språk en
Länkar www.ifets.info/issues.php
Ämneskategorier Interaktionsteknik, Lärande, Mänsklig interaktion med IKT, Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning

Sammanfattning

The research reported in this article explores and discusses students’ use of laptops in a 1:1 setting. A problem experienced by teachers is that the laptops are possible distractors and tempt students to engage in use that is not in line with the teacher’s idea of what would be suitable in relation to the current assignment. Three annual surveys in combination with interviews and classroom observations were carried out in two Swedish secondary schools during a phase of the implementation of 1:1-laptops. The results show how that there is not a reciprocal correlation between sanctioned laptop use and unsanctioned laptop use. The findings also show that the students’ unsanctioned use of laptops was relatively high, but stable throughout the duration of the three years. Furthermore, results show that the number of students who do not game or chat at all has increased every year. The findings have implications for the discussions concerning the use of personal laptops in secondary schools.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=214576
Utskriftsdatum: 2019-10-21