Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning about friction: … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning about friction: group dynamics in engineering students’ work with free body diagrams

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Maria Berge
Alexandra Weilenmann
Publicerad i European Journal of Engineering Education
Volym 39
Nummer/häfte 6
Sidor 601-616
ISSN 0304-3797
Publiceringsår 2014
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 601-616
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/03043797.2014.89...
Ämneskategorier Acceleratorfysik och instrumentering

Sammanfattning

In educational research, it is well-known that collaborative work on core conceptual issues in physics leads to significant improvements in students’ conceptual understanding. In this paper, we explore collaborative learning in action, adding to previous research in engineering education with a specific focus on the students’ use of free body diagrams in interaction. By looking at details in interaction among a group of three engineering students, we illustrate how they collectively construct a free body diagram together when learning introductory mechanics. In doing so, we have focused on both learning possibilities and the dynamic processes that take place in the learning activity. These findings have a number of implications for educational practice.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=204263
Utskriftsdatum: 2019-08-19