Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Meningsfull pedagogisk ko… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Meningsfull pedagogisk kontextualisering - exemplet den fältbaserade socionomutbildningen

Poster (konferens)
Författare Stig Grundvall
Ylva Donning
Publicerad i HKG 2013 (Högskolepedagogisk konferens) , 17 oktober 2013, Göteborg
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Institutionen för socialt arbete
Språk sv
Ämnesord Fältbaserad socionomutbildning, pedagogisk kontextualisering, mentorskap
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Kunskap är alltid beroende av vilken kontext den förmedlas och/eller växer fram ur. Vår pedagogiska form går ut på att skapa, för socionomutbildningen, betydelsefulla sammanhang kring studenten. Hur detta befrämjar studentens livslånga lärande kommer vi att belysa med detta konferensbidrag.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=190096
Utskriftsdatum: 2019-10-16