Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Socio-cultural Retailing:… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Socio-cultural Retailing: What can retail marketing learn from this interdisciplinary field?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christian Fuentes
Johan Hagberg
Publicerad i International Journal of Quality and Service Sciences
Volym 5
Nummer/häfte 3
Sidor 290-308
ISSN 1756-669X
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Centre for Retailing
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Sidor 290-308
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1108/IJQSS-10-2012-00...
Ämnesord retailing, retail marketing, review, socio-cultural, marketing, cultural geography, sociology, anthropology
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv, Annan samhällsvetenskap

Sammanfattning

Purpose: The purpose of this paper is to contribute to the on-going cultural turn in retail marketing by offering an overview of the interdisciplinary field of socio-cultural retailing and discussing how this body of work can contribute conceptually, methodologically and substantively to the field of retail marketing. Design/methodology/approach: This paper is based on a literature review of socio-cultural retail studies in marketing, cultural geography, sociology, and anthropology. The literature is analysed in relation to the substantive, conceptual and methodological domains of retail marketing. Findings: Drawing on the literature review, the authors argue that socio-cultural retail studies can contribute to the field of retail marketing substantively, conceptually and methodologically, thus broadening its current scope and domains. Originality/value: This paper provides an overview of an interdisciplinary field and identifies how it can contribute to the field of retail marketing. It is valuable for retailing researchers interested in socio-cultural approaches to the study of contemporary retailing.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=182208
Utskriftsdatum: 2019-11-21