Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Using TPACK for Analysing… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Using TPACK for Analysing Teachers’ Task Design – Understanding Change in a 1:1-Laptop Setting

Paper i proceeding
Författare Martin Tallvid
Johan Lundin
Berner Lindström
Publicerad i SITE2012
Förlagsort Austin, Tx, USA
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Språk en
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

This paper investigates one aspect from a longitudinal study concerning a 1:1-project in two secondary schools in Sweden. The paper has three aims; firstly, to investigate if the educational tasks in a 1:1-classroom are recontextualized to reflect the new conditions of the practice, secondly, to test the TPACK-framework as a potentially useful lens for analysing teachers’ work with task design and finally to offer guidelines for designing tasks in a 1:1 setting. The design of this study proved valuable for testing TPACK as a lens as well as exploring how teacher competencies have effect on educational activities within a 1:1 laptop setting. The paper also contributes to the practice field as it gives guidelines for task design in a 1:1 setting.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?publicationId=168751
Utskriftsdatum: 2019-08-23