Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Education and HIV inciden… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Education and HIV incidence among young women: causation or selection?

Rapport
Författare Dick Durevall
Annika Lindskog
Gavin George
ISSN 1403-2465
Förlag University of Gothenburg
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Centrum för globalisering och utveckling (GCGD)
Institutionen för nationalekonomi med statistik
Språk en
Länkar hdl.handle.net/2077/41117
Ämnesord HIV/AIDS, Education, Schooling, South Africa
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

Several studies report that schooling protects against HIV infection in Sub-Saharan Africa. This study examines the effect of secondary school attendance on the probability of HIV incidence among young women aged 15-24, using panel data from rural KwaZulu-Natal in South Africa. Three approaches are used to distinguish causation from selection: instrumentation to identify the causal effect, a fixed effects model to control for constant unobserved factors and assessments of the bias from selection on unobserved variables. Although there is a strong negative association between secondary school attendance and HIV incidence, we are not able to find support for a causal effect. Thus, there is no evidence that interventions that increase secondary school attendance in KwaZulu-Natal would mechanically reduce HIV risk for young women. Our focus on school attendance, in contrast to studies that analyze school attainment, might explain the negative finding.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?languageId=100000&disableRedirect=true&returnUrl=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fenglish%2Fresearch%2Fpublication%2F%3FpublicationId%3D226009&publicationId=226009
Utskriftsdatum: 2019-09-22