Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Crafting film instruction… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Crafting film instructions: e-learning in craft education

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Gunnar Almevik
Lars Eriksson
Annelie Öster
Göran Andersson
Linda Lindblad
Publicerad i Make and learn, Nordic Research Conference in Sloyd, September 17-20, 2019, Gothenburg
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Hantverkslaboratoriet - Nationellt Centrum för Kulturmiljövårdens Hantverk
Institutionen för kulturvård
Språk en
Länkar https://hdk.gu.se/english/makeandle...
Ämnesord Craft, Craft education, Higher education, E-learning
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Academisation concerns the phenomenon where vocational and practice-oriented fields enter higher education, but also the fact that higher education in general becomes more firmly directed towards scholar competences and research. The ongoing academisation have put pressure on craft educations to develop more efficient pedagogical approaches to hands on skills-acquisition. This paper elaborate on combinations of film instruction and face-to-face learning to augment both hands-on skills and analytical attitudes in crafts. The paper reviews the research field and reflects on own experiences in the use of e-learning and filmed instructions in craft education. The research material consist of own production of film instructions and assessment of pedagogical uses in craft education in graduate courses. The research question is how e-learning can be used in craft education to complement and gear up the efficiency of face-to-face instruction? The preliminary result points at the need to develop a variety of genres of instructions. Filmed instructions need to be declared in terms of learning outcomes and constructively linked to other pedagogical formats of a course curriculum.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fpublikation%2F%3FpublicationId%3D289038&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=YW5uaWthLndhbGxAZ3Uuc2U&publicationId=289038
Utskriftsdatum: 2020-05-28