Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Combustion engine optimiz… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Combustion engine optimization: A multiobjective approach

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare S Jakobsson
M Saif-Ul-Hasnain
Robert Rundqvist
Fredrik Edelvik
Björn Andersson
Michael Patriksson
M Ljungqvist
D Lortet
K Wallesten
Publicerad i Optimization & Engineering
Volym 11
Nummer/häfte 4
Sidor 533-554
ISSN 1389-4420
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Institutionen för matematiska vetenskaper, matematik
Sidor 533-554
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1007/s11081-009-9090-...
Ämnesord Combustion engine, Simulation-based optimization, Multiobjective optimization, Surrogate models, Radial basis functions
Ämneskategorier Numerisk analys, Optimeringslära, systemteori, Strömningsmekanik

Sammanfattning

To simulate the physical and chemical processes inside combustion engines is possible by appropriate software and high performance computers. For combustion engines a good design is such that it combines a low fuel consumption with low emissions of soot and nitrogen oxides. These are however partly conflicting requirements. In this paper we approach this problem in a multi-criteria setting which has the advantage that it is possible to estimate the trade off between the different objectives and the decision of the optimal solution is postponed until all possibilities and limitations are known. The optimization algorithm is based on surrogate models and is here applied to optimize the design of a diesel combustion engine.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?