Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Empirical assessment of u… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Empirical assessment of using stereotypes to improve comprehension of UML models: A set of experiments

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Miroslaw Staron
Ludwik Kuzniarz
Claes Wohlin
Publicerad i Journal of Systems and Software
Volym 79
Nummer/häfte 5
Sidor 727-742
Publiceringsår 2006
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 727-742
Språk en
Länkar www.sciencedirect.com/science/artic...
Ämnesord Software engineering, UML, MDA
Ämneskategorier

Sammanfattning

Stereotypes were introduced into the Unified Modeling Language to provide means of customizing this general purpose modeling language for its usage in specific application domains. The primary role of stereotypes is to brand an existing model element with specific semantics, but stereotypes can also be used to provide means of a secondary classification of modeling elements. This paper elaborates on the influence of stereotypes on the comprehension of models. The paper describes a set of controlled experiments performed in academia and industry which were aimed at evaluating the role of stereotypes in improving comprehension of UML models. The results of the experiments show that stereotypes play a significant role in the comprehension of models and the improvement achieved both by students and industry professionals.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?