Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Book review: Creating exp… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Book review: Creating experience value in tourism

Övrigt
Författare Andreas Skriver Hansen
Publicerad i Tourism Geographies
Sidor 3
ISSN 1461-6688
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Kulturgeografi
Sidor 3
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/14616688.20...
Ämnesord Tourism, experience value, co-creation, guest, host
Ämneskategorier Kulturgeografi

Sammanfattning

Creating Experience Value in Tourism is the second edition by the same editorial team. The focus of the book is on the tourism experience and critical reflections on value creation in the meeting between guest and host, and attendant frameworks. The keyword is ‘co-creation’ between guest (the tourist) and host (the experience provider), and the meanings and importance of this relationship. With roots in general tourism experience research, experience value creation is advocated by e.g. Prahalad and Ramaswamy (2003,2004), Binkhorst and Den Dekker (2009) and Zatori and Beardsley (2017). As the editors emphasize, attention to the theme is growing as it has become an influential research field in its own right. This is especially true within marketing and destination management research where overarching themes center on value creation processes and the depth, meaning and reach of the tourism experience.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?