Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Using SWISH to Realize In… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Using SWISH to Realize Interactive Web-based Tutorials for Logic-based Languages

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare J. Wielemaker
F. Riguzzi
R. A. Kowalski
Torbjörn Lager
F. Sadri
M. Calejo
Publicerad i Theory and Practice of Logic Programming
Volym 19
Nummer/häfte 2
Sidor 229-261
ISSN 1471-0684
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Sidor 229-261
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1017/s147106841800052...
Ämnesord Prolog, logic programming system, notebook interface, web, programs, inference, Computer Science, Science & Technology - Other Topics, raedt l, 2007, ijcai, v7, p2462
Ämneskategorier Människa-datorinteraktion (interaktionsdesign)

Sammanfattning

Programming environments have evolved from purely text based to using graphical user interfaces, and now we see a move toward web-based interfaces, such as Jupyter. Web-based interfaces allow for the creation of interactive documents that consist of text and programs, as well as their output. The output can be rendered using web technology as, for example, text, tables, charts, or graphs. This approach is particularly suitable for capturing data analysis workflows and creating interactive educational material. This article describes SWISH, a web front-end for Prolog that consists of a web server implemented in SWI-Prolog and a client web application written in JavaScript. SWISH provides a web server where multiple users can manipulate and run the same material, and it can be adapted to support Prolog extensions. In this article we describe the architecture of SWISH, and describe two case studies of extensions of Prolog, namely Probabilistic Logic Programming and Logic Production System, which have used SWISH to provide tutorial sites.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?