Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Humorns sista utpost När … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Humorns sista utpost När allt måste vara politiskt korrekt, finns det bara ordvitsar kvar

Övrigt
Författare Einar Korpus
Publicerad i rightthing.se
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Språk sv
Länkar https://rightthing.se/humorns-sista...
Ämnesord ordvits, humor, reklam, svensk reklam, politiskt korrekt
Ämneskategorier Språkstudier

Sammanfattning

Med utgångspunkt i det politiskt korrekta klimatet i Sverige driver denna text tesen att humorn, bland annat i svensk reklam, har blivit kringskuret av de oskrivna regler klimatet bär med sig. Kvar finns i princip bara ordvitsar, som visserligen även de kan vara politiskt inkorrekta men oftast är harmlösa.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?