Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Knowledge, Meaning and Id… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Knowledge, Meaning and Identify: Key Characteristics of Entrepreneurship in Cultural and Creative Industries

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Maureen McKelvey
Astrid Heidemann Lassen
Publicerad i Creativity and Innovation Management
Volym 27
Nummer/häfte 3
Sidor 281-283
ISSN 0963-1690
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Sidor 281-283
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1111/caim.12293
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

This article introduces the Special Issue, “Varieties of entrepreneurship: Exploring whether, how and why cultural and creative entrepreneurship differs from other varieties”. The aim of the Special Issue is to contribute to a more nuanced understanding of how this particular variety of entrepreneurship emerges, is affected and develops over time. We present the three broad topics addressed in the Special Issue—knowledge, meaning and identity—and position them in the wider academic context of understanding value realization through entrepreneurship in the cultural and creative industries. The six articles presented in the Special Issue come from and combine different streams of literatures, yet jointly they gradually develop their own, hopefully complementary, interpretations, which provide inspiration for a promising agenda for further research.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?