Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Learning outcomes and cri… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Learning outcomes and critical thinking – good intentions in conflict

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Martin G. Erikson
Malgorzata Erikson
Publicerad i Studies in Higher Education
ISSN 0307-5079
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Förvaltningshögskolan
Språk en
Länkar https://www.tandfonline.com/doi/ful...
Ämnesord Critical thinking, learning outcomes, purposes of education, student experience, curriculum
Ämneskategorier Studier av offentlig förvaltning, Lärande, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

The notion of critical thinking and its theoretical complexity are used as a case for an epistemological critique of the model of intended learning outcomes. The conclusion is that three problems of learning outcomes, previously discussed in the literature, become even more challenging when seen in the light of critical thinking. The first problem concerns interpretations, as the use of learning outcomes is dependent on advanced but implicit interpretative frameworks. The second is the problem of educational goals that cannot be expressed through learning outcomes, and the third is the risk that learning outcomes may establish a ceiling for student ambitions. It is argued that the example of critical thinking shows the seriousness of the epistemological critique of learning outcomes and how the use of learning outcomes can divert teachers’ and students’ attention away from important goals.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?