Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Le patrimoine au prisme d… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Le patrimoine au prisme des anthologies et des bases de données. L’exemple des manifestes artistiques

Kapitel i bok
Författare Mette Tjell
Viviana Birolli
Publicerad i Vers une épistémè numérique : actes du 19e Colloque international sur le document numérique, CIDE 19, [24-26 novembre 2016, Institut français d'Athènes, Grèce] / sous la direction de Khaldoun Zreik, Stéphane Chaudiron, Ioannis Kanellos, Guillaume Besacier
ISBN 979-10-90094-25-3
Förlag Europia
Förlagsort Paris
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Språk fr
Ämnesord manifesto, archive, anthology, database, Manart, modern
Ämneskategorier Övrig annan humaniora

Sammanfattning

Using the example of manifestos in literature and arts, this article examines the epistemological consequences of the digitisation of documentary heritage on research in the humanities. Through a comparison between paperanthologies of manifestos and the Manart database, – regarding their internal organisation, the practices they give rise to and the form of materiality they present – the article seeks to determine the underlying logic of their legitimacy and toevaluate their implications on the modalities of knowledge construction. This approach leads to the question of whether the emergence of a new digital episteme entails not only a structural redefinition of documentary archives, but also aredefinition of the disciplinary frameworks of the humanities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?