Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Touchpoint Management and… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Touchpoint Management and Interpersonal Communication

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mikael Jensen
Publicerad i Studies in Media and Communication
Volym 4
Nummer/häfte 1
Sidor 30-48
ISSN 2325-8071
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Kollegium SSKKII (2010-)
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 30-48
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.11114/smc.v4i1.1476
www.llkom.se
www.llkom.se/texter
Ämnesord touchpoint, interpersonal communication, communicative tools, intentionality, goals, effectiveness
Ämneskategorier Mänsklig interaktion med IKT, Kommunikationsvetenskap, Socialpsykologi, Kognitionsvetenskap, Kognitionsforskning

Sammanfattning

A touchpoint is anything in time and space with the purpose to temporarily enable sharing of information and minds to be connected. Since we in our time have many ways to get in touch we are starting to pay more attention on how to manage our available touchpoints for the benefit or our relationships and communicative goals. An interpersonal theory of touchpoint management is outlined based on six basic communication premises. Several parameters are described to distinguish between different touchpoints and what they can afford in communicative situations. Touchpoints can be managed in kind and degree. To optimize the choice and use of touchpoints we have to take a lot of factors into consideration. The suggested factors are collected in nine dimensions and three of them are seen as more important: Accessibility (preference and skills), relations and effectiveness (goals). Related theories are discussed and compared in terms of similarities and differences.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?