Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Creating stories for a co… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Creating stories for a composite form: Video game design as frame orchestration

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jonas Linderoth
Publicerad i Journal of Gaming & Virtual Worlds
Volym 7
Nummer/häfte 3
Sidor 279-298
ISSN 1757-191X
Förlag Intellect Ltd.
Publiceringsår 2015
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 279-298
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1386/jgvw.7.3.279_1
Ämnesord Composite form, Frame orchestration, Frame theory, Game design, Game development, Storytelling
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

Storytelling in games in the early years of game studies was seen as being in conflict with gameplay. Departing from that debate, I argue that it is productive to see video games as a composite form supporting different frames for involvement. Against this backdrop the article reports an interview study with game developers, asking what it means to author stories for a composite form. The main results show that the developers do not see storytelling as the defining trait of video games, but as a component in a whole product. The developers display a specific gaze for how players shift their attention between frames. An important skill for the developers is to try to control these shifts in order to enforce the emotions they want the player to have. This specific skill is labelled framework orchestration. Stories are here but one of the tools the developers have at their disposal. © 2015 Intellect Ltd Article.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?