Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Re-visiting the past: How… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Re-visiting the past: How documentary practices serve as means to shape team performance at an IT help desk.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ann-Charlotte Bivall
Åsa Mäkitalo
Publicerad i Learning, Culture and Social Interaction
Volym 2
Nummer/häfte 3
Sidor 184-194
ISSN 2210-6561
Publiceringsår 2013
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 184-194
Språk en
Ämnesord Help desk Discursive meta-activity Documentary practices Semiotic remediation Sociocultural perspective
Ämneskategorier Pedagogik, Lärande, Arbetslivsstudier

Sammanfattning

This study investigates learning at an IT help desk in a multinational production company, a work practice that has not yet been given much research attention despite its importance in many areas of society. IT help desks heavily rely on different forms of documentation for sustaining their practice and for maintaining their communication and expertise as a team. In the study, we explore how the documentation in a case management software, which is a very salient tool by means of which IT help desks perform their work, is being reused to shape the quality of the performance of the team. Through video observations of locally arranged discussions about 46 cases we analyze, in detail, the material, discursive and interactional means by which daily documentation of work is re-visited for learning purposes.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?