Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Themes in Swedish advance… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Themes in Swedish advanced learners' writing in English

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jennifer Herriman
Mia Boström Aronsson
Publicerad i Studies in corpus linguistics
Volym 33
Nummer/häfte 101-120
ISSN 1388-0373
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Språk en
Ämneskategorier Språkstudier

Sammanfattning

Advanced non-native learners’ writing may contain very few grammar mistakes but still appear somewhat deviant from native writing. This study investigates to what extent this deviance may be a result of differences in the non-native learners’ organization of information. Using a Systemic Functional Linguistic approach, it compares theme selection and thematic variation in argumentative writing by Swedish advanced learners in the International Corpus of Learner English and native speakers in the Louvain Corpus of Native English Essays. The results show that the Swedish learners’ themes tend to contain more interpersonal information. The Swedish learners also tend to overuse cleft constructions, especially to thematize new information and to express personal opinions. This results in a more emphatic style of persuasion and greater involvement and interaction with the reader.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?