Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Retail formations: tracin… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Retail formations: tracing the fluid forms of an online retailer

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Johan Hagberg
Christian Fuentes
Publicerad i Consumption, markets & culture
Volym 21
Nummer/häfte 5
Sidor 423-444
ISSN 1025-3866
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Centre for Retailing
Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK)
Sidor 423-444
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/10253866.20...
Ämnesord Retailing, actor–network theory, retail formation, e-commerce, ethnography, fluidity
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

Change has often been said to characterise retailing, and research on retail change is extensive. However, though much of that research has focused on retail formats, it has not sufficiently addressed the fluid nature of retailing and how its formats emerge. This paper offers a more dynamic conceptualisation of retail format change by introducing the concept of retail formation. Taking a constructivist market studies approach and drawing upon an ethnographic study of a Swedish consumer electronics retailer, the paper shows how retail formations are continually being made in a dynamic process that can be initiated by various actors, does not necessarily follow a logical order, and commonly produces unexpected results. The concept of retail formation allows us to better understand the increasing fluidity of retailing enabling us to trace complex market processes, examine multiple actors simultaneously, and taking into account the socio-historical and socio-cultural dynamics involved in shaping retail markets.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/publikation/?languageId=100000&disableRedirect=true&returnUrl=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fenglish%2Fresearch%2Fpublication%2F%3Fprint%3Dtrue%26publicationId%3D267164&publicationId=267164
Utskriftsdatum: 2019-10-14