Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12
Författare |
Christina Y Huang Lucia A Reisch Wencke Gwozdz Dénes Molnár Kenn Konstabel Nathalie Michels Michalis Tornaritis Gabriele Eiben Alfonso Siani Juan M Fernández-Alvira Wolfgang Ahrens Iris Pigeot Lauren Lissner |
---|---|
Publicerad i | Public health nutrition |
Volym | 19 |
Nummer/häfte | 13 |
Sidor | 2393-403 |
ISSN | 1475-2727 |
Publiceringsår | 2016 |
Publicerad vid |
Institutionen för medicin, avdelningen för samhällsmedicin och folkhälsa |
Sidor | 2393-403 |
Språk | en |
Länkar |
dx.doi.org/10.1017/S136898001600135... |
Ämnesord | Children; Marketing; Obesity; Weight |
Ämneskategorier | Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi |
Children may influence household spending through 'pester power'. The present study examined pestering through parent-child food shopping behaviours in relation to children's diet and weight status.