Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Increased focus on audien… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Increased focus on audience studies creates dividing lines at Swedish news desks

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Ulrika Andersson
Publicerad i IAMCR 2009 Conference, Mexico City
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämnesord professional journalists, managing editors, news desk, audience-orientation
Ämneskategorier Samhällsvetenskap, Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

This case study of Swedish news practitioners´ perceptions of audience studies, finds an important dividing line between professional journalists and managing editors which points to a horizontal division of the news desks when it comes to audience-orientation. The study reveal managing editors to be far more audience-orientated than journalists. The paper discusses the implications of such a division at the news desk.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?