Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

News media trust and its … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




News media trust and its impact on media use: toward a framework for future research

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jesper Strömbäck
Yariv Tsfati
Hajo Boomgaarden
Alyt Damstra
Elina Lindgren
Rens Vliegenthart
Torun Lindholm
Publicerad i Annals of the International Communication Association
Volym 44
Nummer/häfte 2
Sidor 139–156
ISSN 2380-8985
Publiceringsår 2020
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 139–156
Språk en
Länkar https://www.tandfonline.com/doi/ful...
Ämnesord News media trust; news media use; selective exposure; conceptualizations; measurements; methodology
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

In contemporary high-choice media environments, the issue of media trust and its impact on people’s media use has taken on new importance. At the same time, the extent to which people trust the news media and how much it matters for their use of different types of media is not clear. To lay the groundwork for future research, in this article we offer a focused review of (a) how news media trust has been conceptualized and operationalized in previous research and (b) research on the extent to which news media trust influences media use, and (c) offer a theoretically derived framework for future research on news media trust and its influence on media use.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?