Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

“The system shows us how … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Barow
Daniel Östlund
Publicerad i European Journal of Special Needs Education
ISSN 0885-6257
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/08856257.20...
Ämnesord Categorisation, education reform, inclusive education, intelligence tests, SEN assessment, thought style
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogik, Pedagogiskt arbete, Sociologi

Sammanfattning

In the context of the North Rhine-Westphalian school reform towards an inclusive education system, this article problematises the practice of categorisation. Our research aims to investigate the assessment of special educational needs (SEN) and thereby enrich the discussion of the relation between inclusion and diagnostics. For this study, we interviewed 14 SEN investigators and five decision-makers. We discuss the results on the basis of a qualitative content analysis and against the background of Fleck’s concept of thought styles. We mainly found inertia in special education traditions, expressed in the use of intelligence tests, the dominance of SEN teachers in the assessment process and the lack of participation of parents and pupils. We conclude that it is necessary to reform the SEN assessment rules. At the same time, we see major challenges in transforming existing thought styles into a more flexible and decategorising approach.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?