Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Questioning questions - r… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Questioning questions - revisiting teacher questioning practices

Paper i proceeding
Författare Cecilia Kilhamn
Christina Skodras
Publicerad i Proceedings of the eleventh research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education (MADIF11)
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Ämnesord mathematics, questions
Ämneskategorier

Sammanfattning

This paper revisits the art of questioning in mathematics classrooms through a comparative analysis of three mathematical whole-class discussions using number strings. Data was collected from two expert teachers, and one teacher engaged in professional development learning to use number strings. The teachers’ questions were analysed to find out what constitutes a mathematically fruitful questioning practice. Findings show that learning about affordances of different question types is a good start, but needs to be accompanied by developing listening skills and changing one’s belief about the aim of questions in the mathematics classroom.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?