Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Direct and spillover effe… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Direct and spillover effects of a social information campaign on residential water-savings

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare M. M. Jaime Torres
Fredrik Carlsson
Publicerad i Journal of Environmental Economics and Management
Volym 92
Sidor 222-243
ISSN 0095-0696
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 222-243
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.jeem.2018.08.0...
Ämnesord Peer effects, Randomized evaluation, Social norms, Water utilities, Housing, Social aspects, Water supply, Field experiment, Social information, Social norm, Spillover effects, Water - savings, Water utility, Economic and social effects
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

This paper investigates direct and spillover effects of a social information campaign aimed at encouraging residential water savings in Colombia. The campaign was organized as a randomized field experiment, consisting of monthly delivery of consumption reports, including normative messages, for one year. Results indicate that social information and appeals to norm-based behavior reduce water use by up to 6.8% in households directly targeted by the campaign. In addition, we find evidence of spillover effects: households that were not targeted by the campaign reduced water use by 5.8% in the first six months following the intervention. © 2018 Elsevier Inc.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?