Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

(In)Direct reference in t… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




(In)Direct reference in the phonology-syntax interface under phase theory: a response to Modular PIC

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Eulàlia Bonet
Lisa L.-S. Cheng
Laura J. Downing
Joan Mascaró
Publicerad i Linguistic Inquiry
Volym 50
Nummer/häfte 4
Sidor 751-777
ISSN 0024-3892
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Sidor 751-777
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1162/ling_a_0032...
Ämnesord phonology-syntax interface, Bantu languages, raddoppiamento fonosintattico, prosodic constituents, phase theory
Ämneskategorier Lingvistik, Bantuistik, Afrikanska språk

Sammanfattning

While the domains of phrasal phonological processes are, in many interface theories, defined in terms of prosodic constituents, D’Alessandro and Scheer (2015) argue that their proposed modification of phase theory, Modular PIC, renders prosodic constituents superfluous. Phrasal phonological domains can instead be defined directly in the syntax. In this response, we argue that Modular PIC does not provide a convincing new approach to the syntaxphonology interface, as it is both too powerful and too restrictive. We show that the analysis offered of Raddoppiamento fonosintattico in Eastern Abruzzese does not justify the loss of restrictiveness Modular PIC brings to phase theory. Modular PIC is also shown to be too restrictive to account for phenomena, from Bantu languages and others, which have received satisfactory analyses within interface theories that appeal to prosodic constituents. We conclude that Modular PIC does not successfully replace prosodic constituent approaches to the interface.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?