Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The changing landscape of… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




The changing landscape of Swedish Early Childhood Education policy: An policy assemblage investigation

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Jan Gustafsson
Publicerad i Network conference, Danish Centre for Research in Early Childhood Education and Care
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Ämnesord Policy assemblage, Ethnography, Early Childhood Education
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

The study illustrates a changing landscape of Swedish Early Childhood Education and contributes to an analysis showing significant changes of policy in a direction towards bioscience, digitalisation and didactic. This new policy assemblage stands in sharp contrast to the former social pedagogical and holistic policy with an integrated approach of learning, play and care. To make use and think through policy assemblage theory , the analysis both complement and develop policy studies and offers analytical and methodological opportunities by placing the policy making into politics of translation and assemblage within neoliberal governance.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?