Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Mobile shopping and the p… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Mobile shopping and the practice of shopping: A study of how young adults use smartphones to shop

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christian Fuentes
Anette Svingstedt
Publicerad i Journal of Retailing and Consumer Services
Volym 38
Sidor 137-146
ISSN 0969-6989
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK)
Sidor 137-146
Språk en
Länkar www.sciencedirect.com/science/artic...
Ämnesord Digitalisation, Focus groups, Mobile shopping, Practice theory
Ämneskategorier Teknik och social förändring, Företagsekonomi

Sammanfattning

© 2017 Elsevier Ltd The aim of this paper is to explore, illustrate and conceptualise how the introduction of mobile phones transforms the practice of shopping. Drawing on a focus group study of young adults and making use of Practice Theory, this paper shows that the introduction of mobile phones reconfigures the practice of shopping subsequently transforming the agency of consumers. Mobile phones enable consumers to access, store, and process information in new ways; supporting new modes of social shopping, enabling consumers to change the experience of shopping, and making them better equipped economic actors with more access to financial systems and new calculative capacities. While this new agency is beneficial to consumers, it also causes them stress and anxiety.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?