Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Identifying Mechanisms of… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Identifying Mechanisms of Teaching Practices: A Study in Swedish Comprehensive Schooling

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Olof Reichenberg
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 62
Nummer/häfte 2
Sidor 213-228
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Sidor 213-228
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/00313831.20...
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Sociologi

Sammanfattning

The aim of this article is to identify the mechanisms behind the occurrence of teaching practices of seatwork and recitation across lessons. The study is based on an analysis of 74 video recorded lessons from 4 school classes in Swedish comprehensive schools during 2013. Firstly, the results suggest that teaching practices such as seatwork dominated across lessons when compared to, for example, reciting. Secondly, the study gives a detailed analysis of teaching practices by analyzing video transcripts. Thirdly, using Cox regression the study lends a weak support for the school subject’s impact on seatwork and recitation. A weak support was found for recitation and no support was found for seatwork. However, no statistical generalization was possible and further research is needed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?