Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Experiences of facilitato… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Experiences of facilitators or barriers in driving education from learner and novice drivers with ADHD or ASD and their driving instructors

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare M. Almberg
Helena Selander
M. Falkmer
S. Vaz
M. Ciccarelli
T. Falkmer
Publicerad i Developmental Neurorehabilitation
Volym 20
Nummer/häfte 2
Sidor 59-67
ISSN 1751-8423
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för hälsa och rehabilitering
Sidor 59-67
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.3109/17518423.2015.10...
Ämnesord Asperger's syndrome, attention deficit
Ämneskategorier Gerontologi, medicinsk/hälsovetenskaplig inriktning, Arbetsterapi

Sammanfattning

BACKGROUND: Little is known about whether individuals with autism spectrum disorder (ASD) or attention deficit hyperactive disorder (ADHD) experience any specific facilitators or barriers to driving education. OBJECTIVE: To explore the facilitators or barriers to driving education experienced by individuals with ASD or ADHD who obtained a learner's permit, from the perspective of the learner drivers and their driving instructors. METHODS: Data were collected from 33 participants with ASD or ADHD, and nine of their driving instructors. RESULTS: Participants with ASD required twice as many driving lessons and more on-road tests than those with ADHD. Participants with ADHD repeated the written tests more than those with ASD. Driving license theory was more challenging for individuals with ADHD, whilst individuals with ASD found translating theory into practice and adjusting to "unfamiliar" driving situations to be the greatest challenges. CONCLUSION: Obtaining a driving license was associated with stressful training experience.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?