Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Continuity and Developmen… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Continuity and Development in the Phenomenography and Variation Theory Tradition

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Airi Rovio-Johansson
Åke Ingerman
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 60
Nummer/häfte 3
Sidor 257-271
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Gothenburg Research Institute (GRI)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 257-271
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00313831.2016.11...
Ämnesord phenomenography, variation theory, methodological discussion, future research strands
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogik, Didaktik, Lärande

Sammanfattning

This special issue includes 5 contributions of contemporary work based in the phenomenography and variation theory research tradition and also actualises theoretical and methodological discussions. This introduction consists of 3 main parts. First is a brief introduction to and framing for the contributions through pointing to some of the main points made and putting them in perspective in the tradition. Second, the use and meanings of 4 key terms in the tradition—phenomenon, object of learning, dimension of variation, and critical aspect—are analysed across the contributions. Third, and finally, possible emergent strands of future research based in phenomenography and variation theory are discussed, and how the contributions relate to and are reflective of such emergent strands.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?