Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Exploring Aesthetic Ideal… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Exploring Aesthetic Ideals of Gameplay

Paper i proceeding
Författare Sus Lundgren
Karl J Bergström
Staffan Björk
Publicerad i 4th Digital Games Research Association International Conference: Breaking New Ground: Innovation in Games, Play, Practice and Theory, DiGRA 2009; London; United Kingdom; 1 September 2009 through 4 September 2009
Sidor 8
Publiceringsår 2009
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för data- och informationsteknik, Interaktionsdesign (GU)
Sidor 8
Språk en
Ämnesord gameplay, aesthetics, game design
Ämneskategorier Estetik

Sammanfattning

This paper describes a theoretical exploration of aesthetics ideals of gameplay. Starting from observations about the game artifact, several gameplay properties that can affect the aesthetical experience are identified, e.g. tempting challenges, cohesion, and gamer interaction. These properties are then used to describe several aesthetical ideals of gameplay, e.g. emergence, reenactment, meditative, and camaraderie. The properties and ideals provide concepts for how games attribute aesthetical value to gameplay design and how they distinguish their own preferences from inherent qualities of a game artifact.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?