Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogiskt arbete - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogiskt arbete

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Special education needs assessment report in Sweden and Germany: comparative perspectives
Thomas Barow, Daniel Östlund
Konferensbidrag: The 46th Congress of the Nordic Educational Research Association (NERA): Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, 8-10 March 2018, University of Oslo, Norway, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The significance of SEN assessment, diagnoses, and psychometric tests in inclusive education: Studies from Sweden and Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
Bokkapitel, London, New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Preventing Plant Blindness in order to Develop Ecological Literacy. An Action Research on Storyline in a Swedish Elementary School
Margaretha Häggström
The 7th International Storyline Conference, Storyline - The Next Generation, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Early receptive language comprehension ability in children with cerebral palsy
Ann Nordberg
Developmental Medicine & Child Neurology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers’ understandings of emerging conflicts
Ilse Hakvoort, Kristoffer Larsson, Agneta Lundström
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Utveckling av barns lärande i matematik genom teoriimpregnerade aktiviteter i förskolan
Angelika Kullberg
Nationell konferens om den praktiknära skolforskningens teori och praktik, 24 maj, Stockholm, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Being and the Forest: Students’ Transformation into Trees. A Phenomenological Study on Art-based Environmental Education Focused on Preventing Plant Blindness
Margaretha Häggström
InSEA CONGRESS 2018 Finland: Scientific and Social Interventions in Art Education, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Second Foreign Language Teaching, Assessment and Learning in Swedish Lower Secondary School – The View of Teachers
Rakel Österberg, Gudrun Erickson, Camilla Bardel
Paper presented at the ELE Conference (Exploring Language Education - Local and Global Perspectives), Stockholm University, 19 June 2018, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Learning outcomes and critical thinking – good intentions in conflict
Martin G. Erikson, Malgorzata Erikson
Studies in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 50 av 144

Namn Titel Organisation
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorprofessor Psykologiska institutionen
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Barker, Dean Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Brustad, Lina Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Brännström, Malin Doktorand Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bursjöö, Ingela Adjungerad universitetslektor Institutionen för fysik
Carlson, Marie Professor emerita Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Dovemark, Marianne Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Kansliet för utbildningsvetenskap
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Frey, Louise Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Grundvall, Stig Universitetslektor Institutionen för socialt arbete

Visar 1 - 50 av 144

Visar 1 - 10 av 742

2018

Special education needs assessment report in Sweden and Germany: comparative perspectives
Thomas Barow, Daniel Östlund
Konferensbidrag: The 46th Congress of the Nordic Educational Research Association (NERA): Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, 8-10 March 2018, University of Oslo, Norway, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The significance of SEN assessment, diagnoses, and psychometric tests in inclusive education: Studies from Sweden and Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
Bokkapitel, London, New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Preventing Plant Blindness in order to Develop Ecological Literacy. An Action Research on Storyline in a Swedish Elementary School
Margaretha Häggström
The 7th International Storyline Conference, Storyline - The Next Generation, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Early receptive language comprehension ability in children with cerebral palsy
Ann Nordberg
Developmental Medicine & Child Neurology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers’ understandings of emerging conflicts
Ilse Hakvoort, Kristoffer Larsson, Agneta Lundström
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Utveckling av barns lärande i matematik genom teoriimpregnerade aktiviteter i förskolan
Angelika Kullberg
Nationell konferens om den praktiknära skolforskningens teori och praktik, 24 maj, Stockholm, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Being and the Forest: Students’ Transformation into Trees. A Phenomenological Study on Art-based Environmental Education Focused on Preventing Plant Blindness
Margaretha Häggström
InSEA CONGRESS 2018 Finland: Scientific and Social Interventions in Art Education, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Second Foreign Language Teaching, Assessment and Learning in Swedish Lower Secondary School – The View of Teachers
Rakel Österberg, Gudrun Erickson, Camilla Bardel
Paper presented at the ELE Conference (Exploring Language Education - Local and Global Perspectives), Stockholm University, 19 June 2018, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Learning outcomes and critical thinking – good intentions in conflict
Martin G. Erikson, Malgorzata Erikson
Studies in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 742

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?