Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lärande - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Lärande

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective
Sofie Johansson, Inger Lindberg
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol. UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visualizing Vocabulary: An Investigation into Student Assignments in CLIL and Non-CLIL Contexts
Sofie Johansson, Elisabeth Ohlsson
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol, UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The logic of learning
Christian Bennet
Axiomathes, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen i Köpenhamn 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Learner self-assessment of language skills: A review of some of the issues
Mats Oscarson
Best of TEASIG, Volume 1, Faversham, UK, IATEFL TEASIG, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Enabling interaction and engagement to pursue behaviour change in Citizen Science initiatives
Karin Ekman, Alexandra Weilenmann
CitSci2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vetenskaplig grund räcker inte
Anette Jahnke
Pedagogiska Magasinet , Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Lekresponsiv undervisning i förskolan
Niklas Pramling, Cecilia Wallerstedt
Forskning om undervisning och lärande, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Visar 1 - 50 av 192

Namn Titel Organisation
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Alfter, David Doktorand Institutionen för svenska språket
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Pia Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorforskare Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Axelsson, Michael Professor Institutionen för biologi och miljövetenskap
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengmark, Samuel biträdande professor Avdelningen för algebra och geometri
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Björck, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björk, Klara Universitetsadjunkt Akademin Valand
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Boman, Johan Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Borgström-Källén, Carina Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Botö, Kerstin Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
Campopiano, Christina Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Dahlbäck, Katharina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ekman, Karin Doktorand Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
El-Alti, Leila Doktorand Avdelningen för filosofi och filologi
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Fatheddine, Djamila Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 1 - 50 av 192

Visar 1 - 10 av 877

2019

The Development of Swedish Receptive Vocabulary in CLIL: A Multilingual Perspective
Sofie Johansson, Inger Lindberg
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol. UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visualizing Vocabulary: An Investigation into Student Assignments in CLIL and Non-CLIL Contexts
Sofie Johansson, Elisabeth Ohlsson
Investigating content and language integrated learning : insights from Swedish high schools / edited by Liss Kerstin Sylvén., Bristol, UK, Multilingual Matters, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The logic of learning
Christian Bennet
Axiomathes, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Ordförståelsens betydelse för en- och flerspråkiga elevers läsförståelse i naturvetenskapliga ämnen
Sofie Johansson, Anna Lyngfelt
Presentation på NordAnd-konferensen i Köpenhamn 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Learner self-assessment of language skills: A review of some of the issues
Mats Oscarson
Best of TEASIG, Volume 1, Faversham, UK, IATEFL TEASIG, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Enabling interaction and engagement to pursue behaviour change in Citizen Science initiatives
Karin Ekman, Alexandra Weilenmann
CitSci2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vetenskaplig grund räcker inte
Anette Jahnke
Pedagogiska Magasinet , Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Lekresponsiv undervisning i förskolan
Niklas Pramling, Cecilia Wallerstedt
Forskning om undervisning och lärande, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Visar 1 - 10 av 877

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?