Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Lärande - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Lärande

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Special education needs assessment report in Sweden and Germany: comparative perspectives
Thomas Barow, Daniel Östlund
Konferensbidrag: The 46th Congress of the Nordic Educational Research Association (NERA): Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, 8-10 March 2018, University of Oslo, Norway, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The significance of SEN assessment, diagnoses, and psychometric tests in inclusive education: Studies from Sweden and Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
Bokkapitel, London, New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Using fingers to discern the structure of part-whole relations of numbers in preschool
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson
E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg & L. Sumpter (Eds.). Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 267-274), Umeå, Sweden, PME, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Promoting teaching, learning and informed decision-making through the lenses of international large-scale assessment: looking beyond numbers
Roger Säljö, J. Radisic
European Journal of Psychology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preventing Plant Blindness in order to Develop Ecological Literacy. An Action Research on Storyline in a Swedish Elementary School
Margaretha Häggström
The 7th International Storyline Conference, Storyline - The Next Generation, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Early receptive language comprehension ability in children with cerebral palsy
Ann Nordberg
Developmental Medicine & Child Neurology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Patterns in the form of formative feedback and student response
Marianne Ellegaard, Linn Damsgaard, Jesper Bruun, Bjørn Friis Johannsen
Assessment & Evaluation in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

L2/FL English Teaching and the Challenge of the YouTube generation
Liss Kerstin Sylvén
Exploring Language Education, ELE, Stockholm 18-20 juni, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 50 av 162

Namn Titel Organisation
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Annerstedt, Claes Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorprofessor Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Barker, Dean Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barker-Ruchti, Natalie Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bengmark, Samuel biträdande professor Avdelningen för algebra och geometri
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Boman, Johan Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borgström-Källén, Carina Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
Campopiano, Christina Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
El-Alti, Leila Doktorand Avdelningen för filosofi och filologi
Ericsson, Stina Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Fatheddine, Djamila Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fauville, Geraldine Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Godhe, Anna-Lena Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gunve, Fredric Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hansson, Emma Forskare Avd för plastikkirurgi
Happstadius, Eva-Lena Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Hasselskog, Peter Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Heldal, Rogardt Docent Institutionen för data- och informationsteknik
Helenius, Ola Forskare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Hellman, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

Visar 1 - 50 av 162

Visar 1 - 10 av 742

2018

Special education needs assessment report in Sweden and Germany: comparative perspectives
Thomas Barow, Daniel Östlund
Konferensbidrag: The 46th Congress of the Nordic Educational Research Association (NERA): Educational Research: Boundaries, Breaches and Bridges, 8-10 March 2018, University of Oslo, Norway, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The significance of SEN assessment, diagnoses, and psychometric tests in inclusive education: Studies from Sweden and Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
Bokkapitel, London, New York, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Using fingers to discern the structure of part-whole relations of numbers in preschool
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson
E. Bergqvist, M. Österholm, C. Granberg & L. Sumpter (Eds.). Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 267-274), Umeå, Sweden, PME, Paper i proceeding 2018
Paper i proceeding

Promoting teaching, learning and informed decision-making through the lenses of international large-scale assessment: looking beyond numbers
Roger Säljö, J. Radisic
European Journal of Psychology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preventing Plant Blindness in order to Develop Ecological Literacy. An Action Research on Storyline in a Swedish Elementary School
Margaretha Häggström
The 7th International Storyline Conference, Storyline - The Next Generation, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Early receptive language comprehension ability in children with cerebral palsy
Ann Nordberg
Developmental Medicine & Child Neurology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Patterns in the form of formative feedback and student response
Marianne Ellegaard, Linn Damsgaard, Jesper Bruun, Bjørn Friis Johannsen
Assessment & Evaluation in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

L2/FL English Teaching and the Challenge of the YouTube generation
Liss Kerstin Sylvén
Exploring Language Education, ELE, Stockholm 18-20 juni, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 742

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?