Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Conceptual change, materiality and hybrid minds
Roger Säljö
T. G. Amin & O. Levrini (Eds.), Converging perspectives on conceptual change. Mapping an emergent paradigm in the learning sciences., London, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Facilitators in ambivalence
Mikael R. Karlsson, Peter Erlandson
Ethnography and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Chapter 68, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (Eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dortrecht, Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Chapter 45, The Nordic Perspective on Early Childhood Education and Care
Stig Boström, Johanna Einarsdottir, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Fleer & B. van Oers (eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume I, Part III, Dordrecht, Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Early Childhood Education and Care for Sustainability. Historical context and current challenges
Eva Ärlemalm-Hagsér, Ingrid Pramling Samuelsson
V. Huggins & D. Evans (Eds.), Early Childhood Education and Care for Sustainability. International Perspectives, NY, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Part VI, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dordrecht, Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Visar 1 - 50 av 695

Namn Titel Organisation
Abelin, Åsa Professor Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Ahlberg, Ann Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Albrektsson, Tomas Professor emeritus Avd för biomaterialvetenskap
Alexandersson, Mikael Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alfredsson, Johan Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Allelin, Majsa Doktorand Institutionen för socialt arbete
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Ulrika Undersökningsledare SOM-institutet
Angervall, Petra Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Annerstedt, Claes Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorprofessor Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Univ lekt/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Asplund Carlsson, Maj Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Asp-Onsjö, Lisa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Avril, Chloe Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Axelsson, Michael Professor Institutionen för biologi och miljövetenskap
Bach, Frank Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Avdelningen för lärande, kommunikation och IT

Visar 1 - 50 av 695

Visar 1 - 10 av 6771

2018

Conceptual change, materiality and hybrid minds
Roger Säljö
T. G. Amin & O. Levrini (Eds.), Converging perspectives on conceptual change. Mapping an emergent paradigm in the learning sciences., London, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Facilitators in ambivalence
Mikael R. Karlsson, Peter Erlandson
Ethnography and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Chapter 68, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (Eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dortrecht, Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Chapter 45, The Nordic Perspective on Early Childhood Education and Care
Stig Boström, Johanna Einarsdottir, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Fleer & B. van Oers (eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume I, Part III, Dordrecht, Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Early Childhood Education and Care for Sustainability. Historical context and current challenges
Eva Ärlemalm-Hagsér, Ingrid Pramling Samuelsson
V. Huggins & D. Evans (Eds.), Early Childhood Education and Care for Sustainability. International Perspectives, NY, Routledge, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Part VI, Pedagogies in Early Childhood Education
Ingrid Pramling Samuelsson, Niklas Pramling
M. Fleer & B. van Oers (eds.), International Handbook of Early Childhood Education, Volume II, Dordrecht, Springer, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 6771

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?