Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.), Singapore, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

Étendue du vocabulaire et compréhension écrite – le français à l'université en Suède
Mårten Ramnäs
Bergen Language and Lingustics Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Transformation, Distribution and Translation of Teacher Education Policy in Examination Practices for Prospective Primary and Secondary teachers
Ola Strandler, Catarina Player-Koro
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), München, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

International science education
Thomas Karikari, Miriam Segura-Totten, Esperanza C. Cabrera, Diana E. Waturangi, Erin E. Barding et al.
Journal of Microbiology and Biology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

SVALA: Annotation of Second-Language Learner Text Based on Mostly Automatic Alignment of Parallel Corpora
Mats Wirén, Arild Matsson, Dan Rosén, Elena Volodina
CLARIN-2018 post-conference volume, Linköpings universitet, Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 101 - 150 av 900

Namn Titel Organisation
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Beusch, Peter Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bille Lindström, Caroline Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Bjur, Louise Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Björck, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björk, Klara Universitetsadjunkt Akademin Valand
Björk, Staffan Professor Interaktionsdesign
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björnberg, Alf Professor Institutionen för kulturvetenskaper
Björnsson, Gunnar Forskare Avdelningen för filosofi och filologi
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Blossing, Ulf Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Boffard, Kenneth Professor, gäst Avd för kirurgi
Bohlin, Erik Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Bohlin, Ingemar Universitetslektor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Boman, Johan Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Borger, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Borgström-Källén, Carina Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Borin, Lars Professor Institutionen för svenska språket
Borthwick, Rose Projektsamordnare Konstnärliga fakultetskansliet
Bowman, Jason Universitetslektor Akademin Valand
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Brkovic, Irma Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Brodén, Daniel Forskare Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Brorsson, Jerker Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Brännström, Malin Doktorand Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Burden, Håkan Universitetslektor, adjungerad Testing, Requirements, Innovation and Psychology (SE-TRIP)
Bursjöö, Ingela Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bylund, Jasmine Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Byrman, Ylva Universitetsadjunkt Institutionen för svenska språket

Visar 101 - 150 av 900

Visar 41 - 50 av 8473

2019

Ämnesdidaktiska modeller för de naturorienterande ämnena i förskola och grundskola: ett samarbetsprojekt mellan lärare, forskare, lärarutbildare, lärarstudenter, barn och elever
Miranda Rocksén, Eva Nyberg
Konferensen Forskning pågår, Göteborg, 30 okt 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ämnesdidaktiska modeller för de naturorienterande ämnena i förskola och grundskola: ett projekt inom den nationella försöksverksamheten kring praktiknära skolforskning
Miranda Rocksén, Eva Nyberg, Katarina Zupancic
Forum för forskningsbaserad NT-undervisning, Norrköping, 17-18 oktober 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Co-production of knowledge on the educational Agora. Media acivities and logics
Gun-Britt Wärvik, Caroline Runesdotter, Daniel Pettersson
New practices of comparison, quantification and expertise in education. Conducting Empirically Based Research. C. Elde Mølstad & D. Pettersson (red.), Abingdon, Oxon ; New York, NY , Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.), Jyväskylä, EALTA & University of Jyväskylä, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Examinatorers och handledares förhållningssätt till betygskriterierna
Ilona Rinne, Anne Dragemark
Vetenskaplighet i högre utbildning. Franck, O. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska konsekvenser
Malin Nilsen
Svensklärarföreningens årsskrift 2018. Anna Nordenstam & Suzanne Parmenius-Swärd (red.), Stockholm, Natur och Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Att skapa föränderliga och sammansatta digitala texter
Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.) , Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärares digitala kompetens
Sylvana Sofkova Hashemi
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.) , Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 41 - 50 av 8473

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?