Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teaching to change ways of experiencing numbers – an intervention program for arithmetic learning in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Camilla Björklund, Ulla Runesson Kempe
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 209 – 216). Pretoria, South Africa: PME., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 51 - 100 av 472

Namn Titel Organisation
Berndtsson, Inger Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berndtsson, Åsa Statistiker Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bille Lindström, Caroline Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Björck, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björk, Klara Universitetsadjunkt Akademin Valand
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björnberg, Alf Professor Institutionen för kulturvetenskaper
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Blossing, Ulf Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Borger, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Borgström-Källén, Carina Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Borthwick, Rose Projektsamordnare Konstnärliga fakultetskansliet
Bowman, Jason Universitetslektor Akademin Valand
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
Börjesson, Mattias Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Careborg, Karin Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Carlson, Marie Forskare Institutionen för svenska språket
Carlsson, Eva Universitetslektor, adjungerad Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Claesson, Silwa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Coble, Mary Universitetslektor Akademin Valand
Cornell, Per Professor Institutionen för historiska studier
Cutas, Daniela Forskare Avdelningen för filosofi och filologi
Dafgård, Lena Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Dahlöf, Björn Oavlönad docent Avd för molekylär och klinisk medicin
Dellenborg, Lisen Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Dodillet, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Dovemark, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ekbrand, Hans Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Ekström, Christina Universitetslektor Högskolan för scen och musik

Visar 51 - 100 av 472

Visar 11 - 20 av 4268

2019

Evaluative conduct in teacher–student supervision: When students assess their own performance
Karianne Skovholt, Elin Nordenström, Elizabeth Stokoe
Linguistics and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (2019). Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Using Graphic Art as a Way to Work with Rhythm Orchestra with Children.
Ulla Tanggaard, Caroline Bille Lindström, Emma Tveita
27th EAS Conference/7th European ISME Regional Conference in Malmö, Sweden, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Democracy and Participation in Early Childhood Education
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Reggio Emilia (with Perspectives from Sweden)
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtenson
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation, Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A Finnish Perspective of Early Childhood Education
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö, Ulla Härkönen, Liisa Lohilahti, Naomi McLeod
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 11 - 20 av 4268

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?