Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogiskt arbete - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogiskt arbete

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

The Nurse Professional Competence (NPC) Scale: A tool that can be used in national and international assessments of nursing education programmes.
A Gardulf, J Florin, M Carlsson, J Leksell, Margret Lepp et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Semantic profiling as means for assessing teacher students' practicum lessons
Anna Maria Hipkiss, Sally Windsor
LCT 3 - International Legitimation Code Theory Conference , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiles in chemistry texts: How Reading To Learn pedagogy enables literacy development
Anna Maria Hipkiss, Susanne Staf, Pernilla Andersson Varga
LCT3 - International Legitimation Code Theory Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Fostran till valfrihet: Skolvalet, jämlikheten och framtiden
Magnus Dahlstedt, Martin Harling, Anders Trumberg, Susanne Urban, Viktor Vesterberg
Stockholm, Liber, Bok 2019
Bok

To challenge and to be challenged - teachers collective learning in higher education
Susanne Gustavsson, A. Andersen, M. Berglund
Reflective Practice, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mechanisms enabling knowledge production in learning study
Angelika Kullberg, Anna Vikström, Ulla Runesson
International Journal for Lesson and Learning Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Nurse professional competence (NPC) assessed among newly graduated nurses in higher educational institutions in Europe
J Nilsson, M Mischo-Kelling, A Thiekoetter, D Deufert, A Cruz Mendes et al.
Nordic Journal of Nursing Research Vol. 39(3) 159–167, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveld, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Speech and Language, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Danger of a Single Story: Classroom Talk in Grade 6.
Catarina Schmidt
ARLE 2019 Conference. NOVA University of Lisbon 26-28 June 2019. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 50 av 175

Namn Titel Organisation
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorforskare Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Baeckström, Dan Forskare Avd för medicinsk kemi och cellbiologi
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Brännström, Malin Doktorand Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Burden, Håkan Universitetslektor, adjungerad Testing, Requirements, Innovation and Psychology (SE-TRIP)
Bursjöö, Ingela Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Carlson, Marie Forskare Institutionen för svenska språket
Claesson, Silwa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dahlbäck, Katharina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Dovemark, Marianne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ekman, Stefan Forskningssamordnare Svensk Nationell Datatjänst, SND
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 1 - 50 av 175

Visar 1 - 10 av 892

2019

The Nurse Professional Competence (NPC) Scale: A tool that can be used in national and international assessments of nursing education programmes.
A Gardulf, J Florin, M Carlsson, J Leksell, Margret Lepp et al.
Nordic Journal of Nursing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Semantic profiling as means for assessing teacher students' practicum lessons
Anna Maria Hipkiss, Sally Windsor
LCT 3 - International Legitimation Code Theory Conference , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Semantic profiles in chemistry texts: How Reading To Learn pedagogy enables literacy development
Anna Maria Hipkiss, Susanne Staf, Pernilla Andersson Varga
LCT3 - International Legitimation Code Theory Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Fostran till valfrihet: Skolvalet, jämlikheten och framtiden
Magnus Dahlstedt, Martin Harling, Anders Trumberg, Susanne Urban, Viktor Vesterberg
Stockholm, Liber, Bok 2019
Bok

To challenge and to be challenged - teachers collective learning in higher education
Susanne Gustavsson, A. Andersen, M. Berglund
Reflective Practice, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mechanisms enabling knowledge production in learning study
Angelika Kullberg, Anna Vikström, Ulla Runesson
International Journal for Lesson and Learning Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Nurse professional competence (NPC) assessed among newly graduated nurses in higher educational institutions in Europe
J Nilsson, M Mischo-Kelling, A Thiekoetter, D Deufert, A Cruz Mendes et al.
Nordic Journal of Nursing Research Vol. 39(3) 159–167, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveld, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Speech and Language, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Danger of a Single Story: Classroom Talk in Grade 6.
Catarina Schmidt
ARLE 2019 Conference. NOVA University of Lisbon 26-28 June 2019. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 892

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?