Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Kurslitteraturens forskningsanknytning på lärarutbildningen
Miranda Rocksén, Djamila Fatheddine, Elisabeth Ohlsson , Charlotte Nilsson
Franck (red). Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The meaning of meeting others with visual impairment. A lifeworld phenomenological study among people with visual impairment.
Lea Johanne Sarfelt, Inger Berndtsson
Poster presented at ESLLR 2019, European Society for Low Vision Research and Rehabilitation, 10–12 September, Manchester UK, Poster (konferens) 2019
Poster (konferens)

Utvärdering av Läslyftet. Delrapport 13: Uppföljning av huvudmännens erfarenheter av effekter i olika skolformer hösten 2018.
Eva Andersson, Sara Carlbaum, Anders Hanberger
Umeå universitet, Umeå Center for Evaluation Research, Rapport 2019
Rapport

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Att betygsätta elevers kunskaper – möjligheter och begränsningar
Frank Bach, Birgitta Frändberg, Mats Hagman, Ann Zetterqvist, Eva West
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fysikbegreppets flyktighet: En konsekvens av kursplaneförändringar?
Helena Johansson, Magnus Oskarsson, Peter Nyström
Från forskning till fysikundervisning Bidrag från konferensen 10– 11 april 2018 i Lund arrangerad av Nationellt Resurscentrum för Fysik, Norrköping, Nationellt centrum för naturvetenskapernas och teknikens didaktik (NATDID), Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Investigating Swedish Preschool Teachers’ Intentions Involved in Grouping Practices
Panagiota Nasiopoulou
Early Childhood Education Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 401 - 450 av 895

Namn Titel Organisation
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jonsson, Linus Doktorand Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Jonsson, Ulrika Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jäderlund, Thomas Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Jönsson, Kaj Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kadefors, Roland Forskare Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Kamperin, Rose Marie Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Kardemark, Karl Wilhelm Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Karlsson-Bengtsson, Anna Professor Avd för reumatologi och inflammationsforskning
Karlsson, Mikael R Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Karlsson, Rauni Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Karlsson, Thomas Statistiker Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Karlsson, Yvonne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Karlsson Schaffer, Johan Universitetslektor Institutionen för globala studier
Kasperowski, Dick Universitetslektor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Katona, Gergely Professor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Keller, Mia Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Kilhamn, Cecilia Pedagogisk utvecklare Nationellt Centrum för Matematikutbildning, NCM
Kjellander, Roland Professor emeritus Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Kjellsdotter, Anne Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Klapp, Alli Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Klapp, Alli Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Knauss, Eric Universitetslektor Testing, Requirements, Innovation and Psychology (SE-TRIP)
Knutsson, Beniamin Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Knutsson, Lena Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Korp, Peter Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Kostiainen, Arja Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Kougioumtzis, Konstantin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Krettek, Alexandra Forskare Avd för invärtesmedicin och klinisk nutrition
Söderman, Alexandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Kullberg, Angelika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Kullenberg, Christopher Universitetslektor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Kultti, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Kvarnemo, Charlotta Professor Institutionen för biologi och miljövetenskap
Kärrqvist, Christina Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Köhlmyr, Pia Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer

Visar 401 - 450 av 895

Visar 21 - 30 av 8410

2019

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Didactical Dilemmas in a Research and School Development Project
Jonas Almqvist, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karim Hamza, Anette Olin
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Didactics And Professional Learning - Building Didactical Knowledge And Curriculum Through Dialogue
Anette Olin, Michaela Pörn
ECER-conference in Hamburg, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Challenging ‘Fast policy’: Continuing teacher learning through a Master Programme in Action research in Sweden
Anette Olin
Symposium Policy, Politics and Practice: The ‘Fast Policy’ of Initial and Continuing Teacher Education, at ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Pedagogy, Education and Praxis: An Eleven-year Progress Report from an International Research Network – Part 2
Stephen Kemmis, Susanne Fransisco, Anette Olin, Ian Hardy, Ingrid Henning Loeb et al.
ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Samarbete i praktiknära forskning
Anette Olin
Ingrid Henning Loeb, Lill Langelotz & Karin Rönnerman (red.), Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Från genomlevd till beprövad erfarenhet
Anette Olin, Jonas Almqvist, Karim Hamza, Lisbeth Gyllander Torkildsen
Didaktisk utvecklingsdialog. Lärares och skolledares professionella utveckling., Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers’ and Student Teachers’ Attitudes towards Nature and the Environment – A Comparative Study between Sweden and France
Eva Nyberg, Jérémy Castéra, Birgitta Mc Ewen, Niklas Gericke, Pierre Clément
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Training and assessing future mariners in simulated environments: The need to train the trainer
Charlott Sellberg
9th Workshop on Training and Assessment, Drammen, Norway, 9-10 October, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 21 - 30 av 8410

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?