Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Utvärdering av Läslyftet. Delrapport 13: Uppföljning av huvudmännens erfarenheter av effekter i olika skolformer hösten 2018.
Eva Andersson, Sara Carlbaum, Anders Hanberger
Umeå universitet, Umeå Center for Evaluation Research, Rapport 2019
Rapport

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Att betygsätta elevers kunskaper – möjligheter och begränsningar
Frank Bach, Birgitta Frändberg, Mats Hagman, Ann Zetterqvist, Eva West
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Fysikbegreppets flyktighet: En konsekvens av kursplaneförändringar?
Helena Johansson, Magnus Oskarsson, Peter Nyström
Från forskning till fysikundervisning Bidrag från konferensen 10– 11 april 2018 i Lund arrangerad av Nationellt Resurscentrum för Fysik, Norrköping, Nationellt centrum för naturvetenskapernas och teknikens didaktik (NATDID), Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Investigating Swedish Preschool Teachers’ Intentions Involved in Grouping Practices
Panagiota Nasiopoulou
Early Childhood Education Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Socialisation and citizenship preparation in vocational education: Pedagogic codes and democratic rights in VET-subjects
Mattias Nylund, Kristina Ledman, Per-Åke Rosvall, Maria Rönnlund
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Framing foreign language education - a European approach
Mats Oscarson
Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities (JSSH), Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet (red. Olof Fastén), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 251 - 300 av 895

Namn Titel Organisation
Fransson, Susanne Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Frisk, Susanne Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Frisk, Sylva Universitetslektor Institutionen för globala studier
Fryk, Lasse Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gallos Cronberg, Florenda Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garcia Bonete, Maria Jose Postdoktor Avd för medicinsk kemi och cellbiologi
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gavelin, Charlotta Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Gerrbo, Ingemar Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gifford, Ethan Universitetslektor, biträdande Institutet för innovation och entreprenörskap
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Giota, Joanna Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Golfomitsou, Stavroula Universitetslektor Institutionen för kulturvård
Grahn, Karin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Grigic Magnusson, Anita Doktorand Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Groglopo, Adrian Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Grundvall, Stig Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gunnarsson, Mattias Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Gunnarsson, Ronny Professor, adjungerad Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Gunve, Fredric Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Gustafsson, Björn Professor emeritus Institutionen för socialt arbete
Gustafsson Nyckel, Jan Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gustafsson, Jan-Eric Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gustavsson, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gyllerfelt, Emma Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Göthberg, Martin Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Hagen, Niclas Forskare Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Haglund, Björn Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Hagman, Mats Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Visar 251 - 300 av 895

Visar 21 - 30 av 8406

2019

Pedagogy, Education and Praxis: An Eleven-year Progress Report from an International Research Network – Part 2
Stephen Kemmis, Susanne Fransisco, Anette Olin, Ian Hardy, Ingrid Henning Loeb et al.
ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Samarbete i praktiknära forskning
Anette Olin
Ingrid Henning Loeb, Lill Langelotz & Karin Rönnerman (red.), Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Från genomlevd till beprövad erfarenhet
Anette Olin, Jonas Almqvist, Karim Hamza, Lisbeth Gyllander Torkildsen
Didaktisk utvecklingsdialog. Lärares och skolledares professionella utveckling., Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers’ and Student Teachers’ Attitudes towards Nature and the Environment – A Comparative Study between Sweden and France
Eva Nyberg, Jérémy Castéra, Birgitta Mc Ewen, Niklas Gericke, Pierre Clément
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Training and assessing future mariners in simulated environments: The need to train the trainer
Charlott Sellberg
9th Workshop on Training and Assessment, Drammen, Norway, 9-10 October, 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Att undersöka möjligheter till ämnesdidaktisk progression
Git Börjesson, Björn Friis Johannsen, Marie Ståhl, Maria Svensson, Maria Åström
Vetenskaplighet i högre utbildning - Erfarenheter från lärarutbildningen, Lund, Studentlitteratur AB, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Exploring Learning Contexts: Implications for Access, Learning Careers and Identities
B. Merrill, Adrianna Nizinska, G. Galimberti, J. Eneau, E. Sanojca et al.
Rennes, France, University Rennes 2/ ESREA, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Visar 21 - 30 av 8406

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?