Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The effectiveness of the mathematics communication framework through a lesson study
Florenda Gallos Cronberg, Truls Cronberg
World Association of Lesson Study Conference 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 51 - 100 av 888

Namn Titel Organisation
Avril, Chloe Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Axelson, Patrik Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Axelsson, Michael Professor Institutionen för biologi och miljövetenskap
Bach, Frank Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Backman, Christel Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Baeckström, Dan Forskare Avd för medicinsk kemi och cellbiologi
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bayati, Zahra Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Becevic, Zulmir Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Henriksson, Ingrid Universitetslektor Sektionen för hälsa och rehabilitering
Bengmark, Samuel biträdande professor Avdelningen för algebra och geometri
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bengtsson, Jenny Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bengtsson, Mattias Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Bengtsson, Ulrika Universitetslektor Livssammanhang och hälsofrämjande vård
Bennet, Christian Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Berbyuk Lindström, Nataliya Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Berg, Christina Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Bergenmar, Jenny Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bergentoft, Helene Universitetslektor, adjungerad Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Berggren, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Torell, Viveka Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berglindh, Ulla Språkhandledare Enheten för akademiskt språk
Berglund, Ingrid Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bergman, Åsa Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berndtsson, Inger Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berndtsson, Åsa Statistiker Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Beusch, Peter Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen

Visar 51 - 100 av 888

Visar 11 - 20 av 8308

2019

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Building a Learning Community for Peace through Partnership with School
Ilse Hakvoort, Ann-Katrin Swärd, Kajsa Svensson
ECER 2019, 3-6 September 2019, Hamburg, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers’ Understanding and Management of Emerging Conflicts
Ilse Hakvoort, Kristoffer Larsson, Agneta Lundström
ECER 2019, 3-6 September 2019, Hamburg, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

A Bakhtinian approach to issues of public debate
Anne Solli
Symposium 21: Dialogical Perspectives In Science Education: Approaching Dialogue In Contemporary Science Classrooms, ESERA Conference 2019, 26-30/8 Bologna, Italy, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Literacy development beyond early schooling: a 4‑year follow‑up study of Croatian
Gordana Kerestes, Irma Brkovic, Linda S. Siegel, Tomas Tjus, Erland Hjelmquist
Reading and writing, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The need of substitute teachers in preschool in Sweden
Rauni Karlsson, Airi Bigsten
29th EECERA Annual conference, Thessaloniki, Greece 20th – 23rd August, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Digitala kompetenser i svenskämnet - tendenser i den reviderade läroplanen
Sylvana Sofkova Hashemi, Anna-Lena Godhe, Petra Magnusson
I Nordenstam, A. & Parmenius-Swärd, S. (red.), Digitalt, Svensklärarföreningens årsskrift 2018., Natur & Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 11 - 20 av 8308

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?