Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Kommunikativa drag - verktyg för utforskande matematiksamtal
Rimma Nyman
Matematiska samtal i klassrummet - vägar till elevers lärande, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The effectiveness of the mathematics communication framework through a lesson study
Florenda Gallos Cronberg, Truls Cronberg
World Association of Lesson Study Conference 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 451 - 500 av 888

Namn Titel Organisation
Lane, Linda Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Lantz-Andersson, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Anders Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Larsson, Christel Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Larsson, Jonna Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Larsson, Kristoffer Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Larsson, Lina Universitetsadjunkt Institutionen för svenska språket
Larsson, Stina Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Lepp, Margret Professor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Lidén, Eva Universitetslektor Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Liff, Roy Forskare Gothenburg Research Institute, GRI
Lilja, Annika Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Liljeholm Hansson, Susanne Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Liljenberg, Mette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lilliestam, Anna-Lena Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lindberg, Jonas Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Lindberg, Staffan Ingemar Professor Statsvetenskapliga institutionen
Lindblad, Sverker Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lindbäck, Jonas Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindell, Ingrid Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Linderoth, Jonas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindgren, Ann-Charlotte Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Lindgren, Lena Professor Förvaltningshögskolan
Lindgren, Monica Professor Högskolan för scen och musik
Lindh, Jacob Universitetsadjunkt Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Lindqvist, Anna-Karin Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Lindskog, Annika Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Lindström, Berner Seniorforskare Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Lindström Kjellberg, Irma Senior rådgivare Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Lindwall, Oskar Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Linell, Per Professor emeritus Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

Visar 451 - 500 av 888

Visar 21 - 30 av 8308

2019

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Teaching to change ways of experiencing numbers – an intervention program for arithmetic learning in preschool
Anna-Lena Ekdahl, Camilla Björklund, Ulla Runesson Kempe
M. Graven, H. Venkat, A. Essien & P. Vale (Eds), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 209 – 216). Pretoria, South Africa: PME., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Kurslitteraturens forskningsanknytning på lärarutbildningen
Miranda Rocksén, Djamila Fatheddine, Elisabeth Ohlsson , Charlotte Nilsson
Franck (red). Vetenskaplighet i högre utbildning - Erfarenheter från lärarutbildningen, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Approaching dialogue in a sequence of lessons about evolution: science classroom communication on multiple-scales
Miranda Rocksén
Symposium 21: Dialogical Perspectives In Science Education: Approaching Dialogue In Contemporary Science Classrooms, ESERA Conference 2019, 26-30/8 Bologna, Italy, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Lived experiences of being-in-the-forest as experiential sharing with the more-than-human world
Margaretha Häggström
Journal of Environmental Education Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 21 - 30 av 8308

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?