Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Mechanisms enabling knowledge production in learning study
Angelika Kullberg, Anna Vikström, Ulla Runesson
International Journal for Lesson and Learning Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The object of learning in action research and learning study
Ference Marton, W. M. Cheung, S. W. Y. Chan
Educational Action Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

OPPORTUNITIES FOR PROGRESSION IN SUBJECT-MATTER DIDACTICS
Maria Åström, Marie Ståhl, Maria Svensson, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Conference proceedings ESERA 2019 13 th ConferenCe | 26th-30th August 2019 , Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Opportunities for progression in subject-matter didactics
Maria Svensson, Marie Ståhl, Maria Åström, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Konferenspresentation på NOFA 7, Stockholms universitet, 13-15 maj, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 351 - 400 av 889

Namn Titel Organisation
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Höjer, Ingrid Professor Institutionen för socialt arbete
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Innabi, Hanan Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för informatik
Jaakkola, Maarit Forskare Nordicom
Jacobsson, Katharina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jahnke, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jakobsson Ung, Eva Professor/verksamhetsutvecklare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Inger Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Patrik Bitr professor Institutionen för data- och informationsteknik
Jarefjäll, Patrik Forskningsingenjör Institutionen för kulturvård
Jarl, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jenholt Nolbris, Margaretha Universitetslektor/sjuksköterska Livssammanhang och hälsofrämjande vård
Jeppsson, Cecilia Doktorand Högskolan för scen och musik
Johannsen, Bjørn Friis Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Johannsen, Bjørn Friis Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson, Helena Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Johansson, Marléne Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Monica Universitetslektor Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Johansson, Peter Universitetslektor Institutionen för globala studier
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Sofie Forskare Institutionen för svenska språket
Johansson, Stefan Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jerdborg, Stina Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Thomas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson Bäcklund, Camilla Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Sofie Forskare Institutionen för svenska språket
Johnsson, Åse Universitetslektor/överläkare Avd för radiologi
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jonsson, Linus Doktorand Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Jonsson, Ulrika Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 351 - 400 av 889

Visar 41 - 50 av 8312

2019

Efterord: Våga satsa på forsknings- och utvecklingsprojekt.
Karin Rönnerman
I O. Franck (red). Vetenskapöighet högre utbildning. Erfarenheter från läraarutbildning., Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Digital Literacies or Digital Competence: Conceptualizations in Nordic Curricula
Anna-Lena Godhe
Media and Communication, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Praktikteorier i allmänhet och teorin om praktikarkitekturer i synnerhet
Lill Langelotz, Karin Rönnerman, Kathleen Mahon
I I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman (red.). Att utveckla utbildnignspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Hållbar förändring
Karin Rönnerman
I I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman (red.). Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer., Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (2019). Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Constructing professionalism in teacher education. Analytical tools from a comparative study.
Susanne Dodillet, Sverker Lundin, Jens Oliver Krüger
Education Inquiry, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Using Graphic Art as a Way to Work with Rhythm Orchestra with Children.
Ulla Tanggaard, Caroline Bille Lindström, Emma Tveita
27th EAS Conference/7th European ISME Regional Conference in Malmö, Sweden, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 41 - 50 av 8312

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?