Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Understanding Interprofessional Simulation Practice
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Michelle Kelly
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Stenrika problem
Russell Hatami, Rimma Nyman
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Om examensarbetet på grundlärarprogrammet
Lisa Asp-Onsjö, Malin Brännström, Catarina Player-Koro, Ola Strandler
Vetenskaplighet i högre utbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Mechanisms enabling knowledge production in learning study
Angelika Kullberg, Anna Vikström, Ulla Runesson
International Journal for Lesson and Learning Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The object of learning in action research and learning study
Ference Marton, W. M. Cheung, S. W. Y. Chan
Educational Action Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

OPPORTUNITIES FOR PROGRESSION IN SUBJECT-MATTER DIDACTICS
Maria Åström, Marie Ståhl, Maria Svensson, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Conference proceedings ESERA 2019 13 th ConferenCe | 26th-30th August 2019 , Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Opportunities for progression in subject-matter didactics
Maria Svensson, Marie Ståhl, Maria Åström, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Konferenspresentation på NOFA 7, Stockholms universitet, 13-15 maj, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 351 - 400 av 890

Namn Titel Organisation
Häggström, Olle Professor Avdelningen för tillämpad matematik och statistik
Häikiö, Tarja Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Höjer, Ingrid Professor Institutionen för socialt arbete
Ingerman, Åke Professor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Innabi, Hanan Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Ivarsson, Jonas Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för informatik
Jaakkola, Maarit Forskare Nordicom
Jacobsson, Katharina Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jahnke, Anette Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jakobsson Ung, Eva Professor/verksamhetsutvecklare Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Inger Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Jansson, Patrik Bitr professor Institutionen för data- och informationsteknik
Jarefjäll, Patrik Forskningsingenjör Institutionen för kulturvård
Jarl, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jenholt Nolbris, Margaretha Universitetslektor/sjuksköterska Livssammanhang och hälsofrämjande vård
Jeppsson, Cecilia Doktorand Högskolan för scen och musik
Johannsen, Bjørn Friis Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Johannsen, Bjørn Friis Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Nordenström, Elin Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson, Helena Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Johansson, Marléne Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Monica Universitetslektor Utbildningsvetenskapliga fakulteten
Johansson, Peter Universitetslektor Institutionen för globala studier
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Sofie Forskare Institutionen för svenska språket
Johansson, Stefan Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jerdborg, Stina Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Johansson, Thomas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Johansson Bäcklund, Camilla Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Johansson, Sofie Forskare Institutionen för svenska språket
Johnsson, Åse Universitetslektor/överläkare Avd för radiologi
Jonsson, Anna-Carin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Jonsson, Linus Doktorand Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

Visar 351 - 400 av 890

Visar 91 - 100 av 8315

2019

Transitions to, within and beyond higher education- an ADHD lens
Shruti Taneja Johansson
Disability Studies & Participation in Higher Education. Interdisciplinary international Symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Adults' responses to bullying: the victimized youth's perspectives
Y. Bjereld, Kristian Daneback, F. Mishna
Research Papers in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerlan, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Education recoded: policy mobilities in the international ‘learning to code’ agenda
Ben Williamson, Annika Bergviken Rensfeldt, Catarina Player-Koro, Neil Selwyn
Journal of education policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red) Storm och stiltje. , Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Gymnasieskolan är högskolans förmak
Erik Bohlin
TTELA, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Visar 91 - 100 av 8315

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?