Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Mechanisms enabling knowledge production in learning study
Angelika Kullberg, Anna Vikström, Ulla Runesson
International Journal for Lesson and Learning Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The object of learning in action research and learning study
Ference Marton, W. M. Cheung, S. W. Y. Chan
Educational Action Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

OPPORTUNITIES FOR PROGRESSION IN SUBJECT-MATTER DIDACTICS
Maria Åström, Marie Ståhl, Maria Svensson, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Conference proceedings ESERA 2019 13 th ConferenCe | 26th-30th August 2019 , Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Opportunities for progression in subject-matter didactics
Maria Svensson, Marie Ståhl, Maria Åström, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Konferenspresentation på NOFA 7, Stockholms universitet, 13-15 maj, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 201 - 250 av 889

Namn Titel Organisation
El-Alti, Leila Doktorand Avdelningen för filosofi och filologi
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Eliasson, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Elldér, Erik Universitetslektor, biträdande Avdelningen för kulturgeografi
Elzinga, Aant Professor emeritus Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erichsen Andersson, Annette Universitetslektor/sjuksköterska Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Eriksson, Kajsa G Professor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Essvik, Olle Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Farewell, Anne Universitetslektor Institutionen för kemi och molekylärbiologi
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Finndahl, Ingela Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Fjellman, Anna Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Flinck, Agneta Forskare Avd för radiologi
Flisbäck, Marita Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Flodén, Jonas Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Flores Ohlson, Linda Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Fogelberg, Karin Utbildningsledare Enheten för skolsamverkan, ämneslärarutbildning och kompletterande lärarutbildning (SÄL)
Forsberg Wärleby, Gunilla Forskare Sektionen för klinisk neurovetenskap
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fransson, Susanne Universitetslektor Institutionen för socialt arbete

Visar 201 - 250 av 889

Visar 1 - 10 av 8312

2019

The object of learning in action research and learning study
Ference Marton, W. M. Cheung, S. W. Y. Chan
Educational Action Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

OPPORTUNITIES FOR PROGRESSION IN SUBJECT-MATTER DIDACTICS
Maria Åström, Marie Ståhl, Maria Svensson, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Conference proceedings ESERA 2019 13 th ConferenCe | 26th-30th August 2019 , Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Opportunities for progression in subject-matter didactics
Maria Svensson, Marie Ståhl, Maria Åström, Björn Friis Johannsen, Git Börjesson
Konferenspresentation på NOFA 7, Stockholms universitet, 13-15 maj, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social studies in primary school- communicating values or teaching substantive knowledge?
Anna-Lena Lilliestam
NOFA7 Abstracts p. 138, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

What Is the Most Violent Thing to Do? Mapping the Definitions and Complexities of Violence
Nils Hammarén
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets #11;- Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Något om de fristående och kommunala skolornas skilda förutsättningar
Majsa Allelin
Skola och samhälle, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Visar 1 - 10 av 8312

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?