Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Person-Centered Schools
Paulo Moreira, Danilo Garcia
Personality and Brain Disorders: Associations and Interventions, Cham, Switzerland , Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Vem i hela världen kan man lita på? Om myndighetsutövning och kollegial kunskapsbildning.
Mikael Alexandersson
I G. Åsén (red.) Att vilja veta. Om utvärdering och pedagogisk bedömning i skolan. , Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Knowledge development of tweens in RE – the importance of school class and communication
Christina Osbeck
British Journal of Religious Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Trapped in Time: Lingering with "Plantness"
Dawn Sanders
Plants, People, Planet, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Rika lösningar på rika problem - Felblandad saft
Anna Ida Säfström, Cecilia Kilhamn, Rimma Nyman
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Förskolan måste bli bättre på alla plan
Ingegerd Tallberg Broman, Sven Persson, Ann-Christine Vallberg Roth, Ingrid Pramling Samuelsson, Pia Williams et al.
Göteborgs-Posten, 19-04-29, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

En digital uppväxt och en digital framtid. Vägval i skolans historia.
Roger Säljö
Tidskrift för svensk undervisningshistoria, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Materiality, Learning, and Cognitive Practices: Artifacts as Instruments of Thinking
Roger Säljö
Cerrato-Pargman, T., & Jahnke, I. (Eds.), Emergent Practices and Material Conditions in Learning and Teaching with Technologies. , Cham, Switzerland, Springer-Nature, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 50 av 862

Namn Titel Organisation
Abelin, Åsa Professor Avdelningen för lingvistik, logik och vetenskapsteori
Ahlberg, Ann Professor emerita Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ahlstrand, Pernilla Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Albrektsson, Tomas Professor emeritus Avd för biomaterialvetenskap
Alexandersson, Mikael Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alfredsson, Johan Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Alfredsson, Veronica Universitetsbibliotekarie Team Undervisning, Biomedicinska biblioteken
Alfter, David Doktorand Institutionen för svenska språket
Algers, Anne Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Alkhede, Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Allelin, Majsa Doktorand Institutionen för socialt arbete
Allwood, Jens Professor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Almevik, Gunnar Professor Institutionen för kulturvård
Andersson, Björn Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Andersson, Eva Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ingela Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Joakim Universitetsadjunkt HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Andersson, Klas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Andersson, Ninnie Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Andersson, Peter Universitetslektor Institutionen för svenska språket
Andersson, Pia Universitetsadjunkt Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Andersson, Ulrika Forskare SOM-institutet
Andersson Varga, Pernilla Universitetslektor, adjungerad Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Angervall, Petra Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Annerstedt, Claes Professor emeritus Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Apelgren, Britt-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Archer, Trevor Seniorforskare Psykologiska institutionen
Aronsson, Patrik Forskare Sektionen för farmakologi
Ascher, Henry Professor/specialistläkare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Asp-Onsjö, Lisa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Avril, Chloe Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Axelsson, Michael Professor Institutionen för biologi och miljövetenskap

Visar 1 - 50 av 862

Visar 1 - 10 av 8069

2019

Person-Centered Schools
Paulo Moreira, Danilo Garcia
Personality and Brain Disorders: Associations and Interventions, Cham, Switzerland , Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Vem i hela världen kan man lita på? Om myndighetsutövning och kollegial kunskapsbildning.
Mikael Alexandersson
I G. Åsén (red.) Att vilja veta. Om utvärdering och pedagogisk bedömning i skolan. , Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Knowledge development of tweens in RE – the importance of school class and communication
Christina Osbeck
British Journal of Religious Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Trapped in Time: Lingering with "Plantness"
Dawn Sanders
Plants, People, Planet, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Rika lösningar på rika problem - Felblandad saft
Anna Ida Säfström, Cecilia Kilhamn, Rimma Nyman
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Förskolan måste bli bättre på alla plan
Ingegerd Tallberg Broman, Sven Persson, Ann-Christine Vallberg Roth, Ingrid Pramling Samuelsson, Pia Williams et al.
Göteborgs-Posten, 19-04-29, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

En digital uppväxt och en digital framtid. Vägval i skolans historia.
Roger Säljö
Tidskrift för svensk undervisningshistoria, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Materiality, Learning, and Cognitive Practices: Artifacts as Instruments of Thinking
Roger Säljö
Cerrato-Pargman, T., & Jahnke, I. (Eds.), Emergent Practices and Material Conditions in Learning and Teaching with Technologies. , Cham, Switzerland, Springer-Nature, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 8069

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?