Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.), London, Routledge , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Swedish study trips to Holocaust sites
Christer Mattsson
Den fjärde nationella konferensen i pedagogiskt arbete Umeå universitet 19 – 20 augusti 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Leaving hate behind – Neo-Nazis, Significant Others and disengagement
Christer Mattsson, Thomas Johansson
14th Conference of the European Sociological Association, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Closing discussion
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas, London, the Tufnell Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 401 - 450 av 476

Namn Titel Organisation
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Solli, Anne Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sotevik, Solveig Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sternö, Linda Universitetslektor Akademin Valand
Storck Christensen, Ditte Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Strietholt, Rolf Gästforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Svensson, Allan Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Swärd, Ann-Katrin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sylvén, Liss Kerstin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Säljö, Roger Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Alexandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Johan Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tanggaard, Ulla Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Tedeborg, Bengt O Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Tholin, Jörgen Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thoutenhoofd, Ernst Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thång, Per-Olof Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tobin, Gunnar Professor Sektionen för farmakologi
Tveita, Emma Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Udén, Anna Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Uhnoo, Sara Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Utterberg, Marie Doktorand Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Uusimäki, Sirkka-Liisa Marjatta Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wahlqvist, Mats Forskare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Wahlström, Mattias Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Wallengren Gustafsso, Catarina Universitetslektor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Wallerstedt, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Warnby, Marcus Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Weinmayr, Eva Maria Doktorand Akademin Valand

Visar 401 - 450 av 476

Visar 21 - 30 av 4332

2019

Understanding Ethics of Care.
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Educational settings. G. Barton & S. Garvis (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 2. Primary years students
Susanne Garvis
Teaching primary Years. Donna Pendergast and Katherine Main (red.), Allen & Unwin, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care in the 21st century
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Chapter 21. Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care: A reflection of 19 countries
Susanne Garvis, Sivanes Phillipson
Teachers’ and Families’ Perspectives in Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st Century Vol. II. Sivanes Phillipson and Susanne Garvis (red.), Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Wellbeing in Swedish Indigenous Sami Children and Young-People: Looking Back and Looking Forward
Susanne Garvis, Lotta Omma
Routledge Handbook of Indigenous Wellbeing. Christopher Fleming, Matthew Manning (red.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Co-production of knowledge on the educational Agora. Media acivities and logics
Gun-Britt Wärvik, Caroline Runesdotter, Daniel Pettersson
New practices of comparison, quantification and expertise in education. Conducting Empirically Based Research. C. Elde Mølstad & D. Pettersson (red.), Abingdon, Oxon ; New York, NY , Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.), Jyväskylä, EALTA & University of Jyväskylä, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska konsekvenser
Malin Nilsen
Svensklärarföreningens årsskrift 2018. Anna Nordenstam & Suzanne Parmenius-Swärd (red.), Stockholm, Natur och Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 21 - 30 av 4332

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?