Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34
Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap
Namn | Titel | Organisation |
---|---|---|
Pramling Samuelsson, Ingrid | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Säljö, Roger | Seniorforskare | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Rönnerman, Karin | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Gustafsson, Jan-Eric | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Beach, Dennis | Professor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Mäkitalo, Åsa | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Lindblad, Sverker | Seniorprofessor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Wärvik, Gun-Britt | Universitetslektor | Institutionen för pedagogik och specialpedagogik |
Pramling, Niklas | Professor | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
Sheridan, Sonja | Professor emerita | Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande |
MIK i praktiken
Linda Sternö
Bokmässans seminarieprogram 2019,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
On the quest to “go beyond” a bounded view of language. Research in the intersections of the Educational Sciences, Language Studies and Deaf Studies domains 1997–2018
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Deafness and Education International,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Stötta barnet vid bokläsandet
Camilla Björklund
Förskoleforum,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Hope for the Future: New Possibilities for Sustaining a Reflexive Approach
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtensson
Empowering early childhood educators : international pedagogies as provocation / edited by Naomi McLeod and Patricia Giardiello.,
Oxon England, New York USA,
Routledge,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Democratic Dilemmas in Education Against Violent Extremism
Jennie Sivenbring
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth,
Cham ,
Springer ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
The role of teacher characteristics for student achievement in mathematics and student perceptions of instructional quality
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg
Education Inquiry,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Effects of learning addition and subtraction in preschool by making the first ten numbers and their relations visible with finger patterns
Angelika Kullberg, Camilla Björklund, Irma Brkovic, Ulla Runesson Kempe
Educational Studies in Mathematics,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Förskollärares undervisningsstrategier - skriftspråkets funktion
Maria Magnusson, Ingrid Pramling Samuelsson
M. Norling & M. Magnusson, Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan,
Stockholm,
Liber,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 401 - 450 av 481
Visar 401 - 450 av 481
Visar 21 - 30 av 4377
Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Pedagogic practices in a deregulated upper secondary school: Students' attempts to influence their teaching
V. S. Bjarnadottir, Elisabet Öhrn, Monica Johansson
European Educational Research Journal,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Using rural frameworks and research to develop understandings of educational justice and equity across socio-spatial settings
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
Paper presented at the conference for Australian Association of Research in Education, Brisbane ,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Förstelärarna har stärkt professionen
Gustaf Kastberg, Sanna Eklund
Pedagogiska magasinet,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Förord till Religionskunskapsämnet i fokus - utmaningar och möjligheter, Jubileumsbok, Föreningen Lärare i Religionskunskap
Olof Franck, Emma Hall, Bodil Liljefors Persson
ISSN 0348-8918,
Inledande text i tidskrift
2019
Inledande text i tidskrift
Religionskunskapsämnet i fokus - utmaningar och möjligheter.
Jubileumsbok Föreningen Lärare i Religionskunskap
Olof Franck, Emma Hall, Bodil Liljefors Persson
ISSN 0348-8918,
Special / temanummer av tidskrift
2019
Special / temanummer av tidskrift
Critical aspects for the preschool quality in Sweden. In S. Garvis & S. Phillipson (Eds). Evolving Families. Polification of Early Childhood Education and Care. Early Childhood Education in the 21st. Century Vol. III.
Sonja Sheridan, Susanne Garvis, Pia Williams, Elisabeth Mellgren
London: Routledge. ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Möjliga rum för socialt kapital i El Sistema
Camilla Sarner
Övrigt
2019
Övrigt
DUTTA – Praktiknära forskning om de yngsta barnens taluppfattning och räknefärdigheter
Camilla Björklund, Hanna Palmér
SMDFbladet,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes,
Cham, Switzerland,
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Visar 21 - 30 av 4377