Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

School choice, Private providers and Differentiated Mobilities in Swedish Metropolitan School Markets - Exploring through a Counterfactual Approach
Anna Maria Fjellman
Paper presented at ECER conference 2019 in Hamburg, Germany, Sep 3-6, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Introduction: School Violence in the Nordic Countries–A Changing Sociocultural Landscape
Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth, Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

The Many Faces of School Violence: Ambivalent Categorizations of Perpetrators and Victims.
Johannes Lunneblad, Thomas Johansson
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Policing the School: Dialogues and Crime Reports.
Thomas Johansson, Johannes Lunneblad
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth , Springer, Cham, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Introducing Critical Animal Pedagogies in Higher Education
Helena Pedersen, Jonna Håkansson, Arjen E.J. Wals
Vetenskaplighet i högre utbildning: Erfarenheter från lärarutbildning, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. Konferensbidrag, referentgranskad., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 351 - 400 av 472

Namn Titel Organisation
Peterson, Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pettersson, Monica Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Pihl, Agneta Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Player- Koro, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling, Niklas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Punzi, Elisabeth Universitetslektor Psykologiska institutionen
Reichenberg, Monica Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Reichenberg, Olof Postdoktor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Reis, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rinne, Ilona Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Riomar, Sandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rocksén, Miranda Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Rohdén, Helena Kommunikatör Svensk Nationell Datatjänst, SND
Rolfe, Victoria Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rosén, Monica Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rovio-Johansson, Airi Professor Gothenburg Research Institute, GRI
Rudbäck, Niklas Doktorand Högskolan för scen och musik
Runesdotter, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rystedt, Hans Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rönnerman, Karin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sandberg, Malin Doktorand Institutionen för svenska språket
Sanders, Dawn Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sandoff, Mette Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Schmidt, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Schubring, Astrid Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sebestyen, Åsa Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segolsson, Mikael Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

Visar 351 - 400 av 472

Visar 21 - 30 av 4268

2019

A Finnish Perspective of Early Childhood Education
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö, Ulla Härkönen, Liisa Lohilahti, Naomi McLeod
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Wider Issues In Early Childhood Education
Patricia Giardiello, Tarja Karlsson Häikiö
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Hope for the Future: New Possibilities for Sustaining a Reflexive Approach
Naomi McLeod, Tarja Karlsson Häikiö, Pernilla Mårtensson
Empowering Early Childhood Educators: International Pedagogies as Provocation , Oxon England, New York USA, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Evaluating a high-stakes EFL speaking test: Teachers’ practices and views
Linda Borger
Moderna Språk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

On the absent ground of transnational partnerships in education: A post-foundational intervention
Beniamin Knutsson, Jonas Lindberg
Globalisation, Societies and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation., London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 21 - 30 av 4268

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?